Schůzka s námÄ?stkem Rundem

Autor: Vladimíra Nová <novavl(at)atlas.cz>, Téma: Komentáře, Vydáno dne: 14. 02. 2010

V pátek dopoledne jednali zástupci obÄ?anských sdružení z Roudné na radnici. SeÅ¡li se s námÄ?stkem Rundem, který vysvÄ?tloval, jaké zmÄ?ny v projektu „SilniÄ?ní systém MP v oblasti Roudné“ mÄ?sto chystá.

   DozvÄ?dÄ?li jsme se, že zastánci průtahu nyní uvažují o posunutí trasy v její severní Ä?ásti, v ulici Ke Stráži. Tam je úzký prostor mezi domy a trafostanicí. Pomýšlí se tedy na zruÅ¡ení trafostanice na tomto místÄ?. Tím by vznikl Å¡irší prostor pro stavbu silnice.
Pan námÄ?stek nám k naÅ¡emu mírnému úžasu sdÄ?lil, že není vylouÄ?eno ani vybudování estakády, komunikace na sloupech, pÅ?es roudenské nivy.

DSC_2593web.jpgIng. Rund s námi hovoÅ?il dále o tom, že dopravní situace v Plzni není kritická. Z Lochotína je možné dostat se do centra mÄ?sta za dvacet minut. V Praze se totéž dá zvládnout za hodinu, tam jsou podmínky v dopravÄ? mnohdy katastrofální.

Ale mÄ?stu jde prý hlavnÄ? o sanitky. Kdyby prý se stala na Karlovarské tÅ?ídÄ? hromadná nehoda, jak se záchranky dostanou rychle do nemocnice?

Pokud nechceme nové silnice, Å?ekl nám pan námÄ?stek, je jediná cesta vrátit se zpátky ke koním...



My jsme podotkli, že trafostanice podle naÅ¡ich informací nedávno proÅ¡la celkovou rekonstrukcí. Toto opatÅ?ení pak vůbec neÅ?eší ochranu nového onkologického pavilonu FN na LochotínÄ?. Silnice s mnoha tisícovkami aut má vést v jeho tÄ?sné blízkosti a žádné protihlukové stÄ?ny tam nehrají význam.

Estakáda je nesmírnÄ? drahý projekt, který by stavbu prodražil o další desítky milionů.

Lochotínským nejde o zdraví, nýbrž o pohodlí. O uÅ¡etÅ?ení pár minut. My musíme bojovat o alespoÅ? trochu dýchatelný vzduch...

Hromadná nehoda na Karlovarské, další zaklínadlo zastánců průtahu. FN v Plzni má na Roudné spodní bránu. Máme zjiÅ¡tÄ?no a každý si to může ovÄ?Å?it, že pÅ?es Roudnou projede dennÄ? pohodlnÄ? kolem padesáti sanitních vozů.

DSC_2601web_1.jpgTaké je možnost průjezdu po tramvajovém pásu, kudy sanitky bÄ?žnÄ? jezdí na Klatovské. PÅ?i souÄ?asné rekonstrukci Karlovarské ale na to projektanti pozapomnÄ?li a tramvajový pás zvýšili. Tím způsobili záchrankám ztížení situace, což ovÅ¡em není naÅ¡e vina.

Zpátky ke koním se jít nedá. Ale což takhle dopÅ?edu, k modernímu mÄ?stu, které neproÅ¡pikuje své centrum sítí silnic? Jako tÅ?eba Curych? Lidé v totmto mÄ?stÄ? jsou podle ankety jedni z nejspokojenÄ?jších, co se týká dopravy...



TÅ?etina lidí tady nemá auta.“ Chudáci? Ale kdepak „ProÄ? bych mÄ?l mít auto, když se vÅ¡ude dostanu rychleji vlakem nebo tramvají? Je to úplnÄ? zbyteÄ?né,“ vysvÄ?tluje mladý obyvatel Curychu. MÄ?sto se kdysi rozhodlo, že vytlaÄ?í auta,jak jen to půjde. ZnepÅ?íjemÅ?uje majitelům život a dÄ?lá ho sladší tÄ?m, kdo nechají vůz doma.Å výcarsky dokonalá síť tramvají, jejichž zastávky od sebe nesmÄ?jí být v centru dále než 300 metrů, jezdí se Å¡výcarsky neochvÄ?jnou pÅ?esností sedmi minut. Jezdí vÅ¡echny spoleÄ?enské vrstvy od bezdomovců pÅ?es studenty a podnikatele až po bankéÅ?e a politiky. Když se vezou, mají vÅ¡ude pÅ?ednost: elektronický systém zaruÄ?uje veÅ?ejné dopravÄ? na kÅ?ižovatkách se semafory vždy zelenou.

7.9. 2006, MFD

A které mÄ?sto má úžasnÄ? hustou síť silnic? Dháka v BangladéÅ¡i...



SdÄ?lili jsme panu námÄ?stkovi, že se v žádném pÅ?ípadÄ? nevzdáme a proti magistrále pÅ?es Roudnou nepÅ?estaneme bojovat.