Schůzka s náměstkem Rundem

Autor: Vladimíra Nová <novavl(at)atlas.cz>, Téma: Komentáře, Vydáno dne: 14. 02. 2010

V pátek dopoledne jednali zástupci občanských sdružení z Roudné na radnici. Sešli se s náměstkem Rundem, který vysvětloval, jaké změny v projektu „Silniční systém MP v oblasti Roudné“ město chystá.

   Dozvěděli jsme se, že zastánci průtahu nyní uvažují o posunutí trasy v její severní části, v ulici Ke Stráži. Tam je úzký prostor mezi domy a trafostanicí. Pomýšlí se tedy na zrušení trafostanice na tomto místě. Tím by vznikl širší prostor pro stavbu silnice.
Pan náměstek nám k našemu mírnému úžasu sdělil, že není vyloučeno ani vybudování estakády, komunikace na sloupech, přes roudenské nivy.

DSC_2593web.jpgIng. Rund s námi hovořil dále o tom, že dopravní situace v Plzni není kritická. Z Lochotína je možné dostat se do centra města za dvacet minut. V Praze se totéž dá zvládnout za hodinu, tam jsou podmínky v dopravě mnohdy katastrofální.

Ale městu jde prý hlavně o sanitky. Kdyby prý se stala na Karlovarské třídě hromadná nehoda, jak se záchranky dostanou rychle do nemocnice?

Pokud nechceme nové silnice, řekl nám pan náměstek, je jediná cesta vrátit se zpátky ke koním...



My jsme podotkli, že trafostanice podle našich informací nedávno prošla celkovou rekonstrukcí. Toto opatření pak vůbec neřeší ochranu nového onkologického pavilonu FN na Lochotíně. Silnice s mnoha tisícovkami aut má vést v jeho těsné blízkosti a žádné protihlukové stěny tam nehrají význam.

Estakáda je nesmírně drahý projekt, který by stavbu prodražil o další desítky milionů.

Lochotínským nejde o zdraví, nýbrž o pohodlí. O ušetření pár minut. My musíme bojovat o alespoň trochu dýchatelný vzduch...

Hromadná nehoda na Karlovarské, další zaklínadlo zastánců průtahu. FN v Plzni má na Roudné spodní bránu. Máme zjištěno a každý si to může ověřit, že přes Roudnou projede denně pohodlně kolem padesáti sanitních vozů.

DSC_2601web_1.jpgTaké je možnost průjezdu po tramvajovém pásu, kudy sanitky běžně jezdí na Klatovské. Při současné rekonstrukci Karlovarské ale na to projektanti pozapomněli a tramvajový pás zvýšili. Tím způsobili záchrankám ztížení situace, což ovšem není naše vina.

Zpátky ke koním se jít nedá. Ale což takhle dopředu, k modernímu městu, které neprošpikuje své centrum sítí silnic? Jako třeba Curych? Lidé v totmto městě jsou podle ankety jedni z nejspokojenějších, co se týká dopravy...



Třetina lidí tady nemá auta.“ Chudáci? Ale kdepak „Proč bych měl mít auto, když se všude dostanu rychleji vlakem nebo tramvají? Je to úplně zbytečné,“ vysvětluje mladý obyvatel Curychu. Město se kdysi rozhodlo, že vytlačí auta,jak jen to půjde. Znepříjemňuje majitelům život a dělá ho sladší těm, kdo nechají vůz doma.Švýcarsky dokonalá síť tramvají, jejichž zastávky od sebe nesmějí být v centru dále než 300 metrů, jezdí se švýcarsky neochvějnou přesností sedmi minut. Jezdí všechny společenské vrstvy od bezdomovců přes studenty a podnikatele až po bankéře a politiky. Když se vezou, mají všude přednost: elektronický systém zaručuje veřejné dopravě na křižovatkách se semafory vždy zelenou.

7.9. 2006, MFD

A které město má úžasně hustou síť silnic? Dháka v Bangladéši...



Sdělili jsme panu náměstkovi, že se v žádném případě nevzdáme a proti magistrále přes Roudnou nepřestaneme bojovat.