PrůbÄ?h mimoÅ?ádného jednánà Výboru pro Roudnou
Autor: VladimÃra Nová <novavl(at)atlas.cz>,
Téma: Komentáře,
Vydáno dne: 31. 07. 2007
V pondÄ?là 9. Ä?ervence svolal pÅ?edseda JiÅ?à Podlipný na žádost námÄ?stka UhlÃka mimoÅ?ádné jednánà Výboru pro Roudnou. Pan námÄ?stek si totiž chtÄ?l nechat posvÄ?tit svůj nový nápad s magistrálou pÅ?es Roudnou.
Na zasedánà výboru byli proto pozváni zástupce zpracovatele projektu ing. Malán a panà Salátová z Odboru investic MMP. Oba hosté pÅ?edstavili zatÃm poslednà variantu průtahu. Jak vÅ¡ichni vÃme, v LuÄ?nà ulici se původnà trasa průtahu dÄ?là na dvÄ? komunikace. Prvnà vede pÅ?es nivy podél východnÃho okraje Roudné a druhá procházà tÄ?snÄ? za BÄ?lohorskou ulicÃ, kde ústà do ulice Lipové.
Nový nápad pana UhlÃka a spol. spoÄ?Ãvá v tom, že
a) v oblasti Lužánek a Pittnerovy ulice je komunikace asi o dvacet metrů odchýlena na východ
b) nemá být budována nová komunikace podél BÄ?lohorské ulice s vyústÄ?nÃm do Lipové, nýbrž odboÄ?ka povede LuÄ?nà ulicà pÅ?Ãmo do souÄ?asné BÄ?lohorské
c) garážové domy podél severnÃho okraje Fakultnà nemocnice zaujÃmajà vÄ?tÅ¡Ã prostor (kvůli postoji hygieniků, ne kvůli pacientům) a jejich cena se tak vyÅ¡plhá z původnÄ? v lednu námÄ?stkem oznámených 70 milionů na rovných 300 milionů
Pan starosta hned zpoÄ?átku upÅ?ÃmnÄ? pÅ?iznal, že ke zmÄ?nÄ? trasy je vede zatvrzelost hygieniků, kterým se nelÃbà už souÄ?asný provoz v ulici Na Roudné. Na náš dotaz, kolik aut vyjede z kÅ?ižovatky v LuÄ?nà ulici na Roudnou, aby pokraÄ?ovalo BÄ?lohorskou a Malickou napÅ?Ãklad ke Kauflandu pan starosta odpovÄ?dÄ?l, že tato silnice má být pouze pro dopravnà obsluhu Roudné a prý se poÄ?Ãtá i s nÄ?jakým dopravnÃm omezenÃm.
PÅ?i diskusi nad novým návrhem jsme se jeÅ¡tÄ? dozvÄ?dÄ?li, že se též chystá rekonstrukce LuÄ?nÃ, Malické, Lipové a dalÅ¡Ã Ä?ásti ulice Na Roudné.
Protože se náš názor nemÄ?nà a stále se domnÃváme, že magistrála typu „Americké“ nemá na Roudné co dÄ?lat, v následujÃcÃm hlasovánà jsme (Denk, Nová) byli proti tomu, aby Výbor pro Roudnou tuto „úpravu“ pÅ?ijal a doporuÄ?il ji radÄ? a zastupitelstvu Ã?MO PlzeÅ? 1.
Vedly nás k tomu tyto důvody:
a) dům v LuÄ?nà 40 bude zdemolován
b) máme pádné důvody nevÄ?Å?it slibům s dopravnÃm omezenÃm.
NapÅ?Ãklad 10.11. 2005 se primátor Kalous duÅ¡oval, že celý průtah se bude stavÄ?t „jen a jen pro trolejbus, ostatnà doprava bude vylouÄ?ena“, kde je on a jeho sliby...
PÅ?es zákaz průjezdu vozidel nad 3,5 t na Roudné zde tato vozidla jezdà v poklidu dál.
Je tedy vÃce než pravdÄ?podobné, že auta v BÄ?lohorské sice nepojedou po nové komunikaci podél jejà pravé strany, ale budou jezdit podél jejà levé strany po stávajÃcà silnici, aby stejnÄ? jako v původnÃm návrhu vyjela v Malické (smÄ?r Kaufland)
c) odsunutà o dvacet metrů neÅ?eÅ¡Ã situaci na zadnà Roudné
d) situace zůstává stále stejná pro drtivou Ä?ást obyvatel Roudné a to zejména v LuÄ?nà ulici a v Ráji.
VÅ¡ichni ostatnà Ä?lenové výboru (Podlipný, Topinka, Å obr, MarÅ¡iÄ?ová, Winkelhöfer, Szikszay, Holub) hlasovali pro nový nápad pana námÄ?stka.
Důležité je zdůraznit, že nová silnice pÅ?es nivy nenà v žádném pÅ?ÃpadÄ? nÄ?jakým kompromisnÃm Å?eÅ¡enÃm, už vůbec ne vÃtÄ?zstvÃm pro Roudnou, jak to nÄ?kteÅ?à Ä?lenové výboru - napÅ?. pan pÅ?edseda Podlipný - prezentujÃ. Tato trasa nebyla vůbec konzultována s obÄ?anskými sdruženÃmi na Roudné, kteÅ?à původnÄ? navrhli POUZE koridor v této oblasti. Nikdo z nás (ani z Výboru pro Roudnou) nebyl pozván na Výrobnà výbory, kde se trasa komunikace podrobnÄ? probÃrala a plánovala.
Výbor pro Roudnou byl pouze panem námÄ?stkem "použit" k tomu, aby mu jeho nový plán posvÄ?til už upeÄ?ený. Bez toho, aby mu stál za to s nÃm celou vÄ?c pÅ?edbÄ?žnÄ? projednat.
S novÄ? navrženou trasou, která pro Roudnou nic neÅ?eÅ¡Ã a nemÄ?nÃ, samozÅ?ejmÄ? nemůžeme souhlasit.