PrůbÄ?h mimoÅ?ádného jednání Výboru pro Roudnou

Autor: Vladimíra Nová <novavl(at)atlas.cz>, Téma: Komentáře, Vydáno dne: 31. 07. 2007

V pondÄ?lí 9. Ä?ervence svolal pÅ?edseda JiÅ?í Podlipný na žádost námÄ?stka Uhlíka mimoÅ?ádné jednání Výboru pro Roudnou. Pan námÄ?stek si totiž chtÄ?l nechat posvÄ?tit svůj nový nápad s magistrálou pÅ?es Roudnou.

Na zasedání výboru byli proto pozváni zástupce zpracovatele projektu ing. Malán a paní Salátová z Odboru investic MMP. Oba hosté pÅ?edstavili zatím poslední variantu průtahu. Jak vÅ¡ichni víme, v LuÄ?ní ulici se původní trasa průtahu dÄ?lí na dvÄ? komunikace. První vede pÅ?es nivy podél východního okraje Roudné a druhá prochází tÄ?snÄ? za BÄ?lohorskou ulicí, kde ústí do ulice Lipové.

Nový nápad pana Uhlíka a spol. spoÄ?ívá v tom, že

a) v oblasti Lužánek a Pittnerovy ulice je komunikace asi o dvacet metrů odchýlena na východ
b) nemá být budována nová komunikace podél BÄ?lohorské ulice s vyústÄ?ním do Lipové, nýbrž odboÄ?ka povede LuÄ?ní ulicí pÅ?ímo do souÄ?asné BÄ?lohorské
c) garážové domy podél severního okraje Fakultní nemocnice zaujímají vÄ?tší prostor (kvůli postoji hygieniků, ne kvůli pacientům) a jejich cena se tak vyÅ¡plhá z původnÄ? v lednu námÄ?stkem oznámených 70 milionů na rovných 300 milionů

Pan starosta hned zpoÄ?átku upÅ?ímnÄ? pÅ?iznal, že ke zmÄ?nÄ? trasy je vede zatvrzelost hygieniků, kterým se nelíbí už souÄ?asný provoz v ulici Na Roudné. Na náš dotaz, kolik aut vyjede z kÅ?ižovatky v LuÄ?ní ulici na Roudnou, aby pokraÄ?ovalo BÄ?lohorskou a Malickou napÅ?íklad ke Kauflandu pan starosta odpovÄ?dÄ?l, že tato silnice má být pouze pro dopravní obsluhu Roudné a prý se poÄ?ítá i s nÄ?jakým dopravním omezením.

PÅ?i diskusi nad novým návrhem jsme se jeÅ¡tÄ? dozvÄ?dÄ?li, že se též chystá rekonstrukce LuÄ?ní, Malické, Lipové a další Ä?ásti ulice Na Roudné.

Protože se náš názor nemÄ?ní a stále se domníváme, že magistrála typu „Americké“ nemá na Roudné co dÄ?lat, v následujícím hlasování jsme (Denk, Nová) byli proti tomu, aby Výbor pro Roudnou tuto „úpravu“ pÅ?ijal a doporuÄ?il ji radÄ? a zastupitelstvu Ã?MO PlzeÅ? 1.

Vedly nás k tomu tyto důvody:

a) dům v LuÄ?ní 40 bude zdemolován
b) máme pádné důvody nevÄ?Å?it slibům s dopravním omezením.
NapÅ?íklad 10.11. 2005 se primátor Kalous duÅ¡oval, že celý průtah se bude stavÄ?t „jen a jen pro trolejbus, ostatní doprava bude vylouÄ?ena“, kde je on a jeho sliby...
PÅ?es zákaz průjezdu vozidel nad 3,5 t na Roudné zde tato vozidla jezdí v poklidu dál.
Je tedy více než pravdÄ?podobné, že auta v BÄ?lohorské sice nepojedou po nové komunikaci podél její pravé strany, ale budou jezdit podél její  levé strany po stávající silnici, aby stejnÄ? jako v původním návrhu vyjela v Malické (smÄ?r Kaufland)
c) odsunutí o dvacet metrů  neÅ?eší situaci na zadní Roudné
d) situace zůstává stále stejná pro drtivou Ä?ást obyvatel Roudné a to zejména v LuÄ?ní ulici a v  Ráji.


VÅ¡ichni ostatní Ä?lenové výboru (Podlipný, Topinka, Å obr, MarÅ¡iÄ?ová, Winkelhöfer, Szikszay, Holub)  hlasovali pro nový nápad pana námÄ?stka.

Důležité je zdůraznit, že nová silnice pÅ?es nivy není v žádném pÅ?ípadÄ? nÄ?jakým kompromisním Å?eÅ¡ením, už vůbec ne vítÄ?zstvím pro Roudnou, jak to nÄ?kteÅ?í Ä?lenové výboru - napÅ?. pan pÅ?edseda Podlipný -  prezentují. Tato trasa nebyla vůbec konzultována s obÄ?anskými sdruženími na Roudné, kteÅ?í původnÄ? navrhli POUZE koridor v této oblasti. Nikdo z nás (ani z Výboru pro Roudnou)  nebyl pozván na Výrobní výbory, kde se trasa komunikace podrobnÄ? probírala a plánovala.
Výbor pro Roudnou byl pouze panem námÄ?stkem "použit" k tomu, aby mu jeho nový plán posvÄ?til už upeÄ?ený. Bez toho, aby mu stál za to s ním celou vÄ?c pÅ?edbÄ?žnÄ? projednat.
S novÄ? navrženou trasou, která  pro Roudnou nic  neÅ?eší a nemÄ?ní,  samozÅ?ejmÄ? nemůžeme souhlasit.