Výše zmÃnÄ?ná studie sleduje rozvoj silniÄ?nà dopravy na celém územà mÄ?sta PlznÄ?, na vÅ¡ech významných sbÄ?rných a obslužných komunikacÃch.
ZDROJ:
Studie „návrh postupu rozvoje silniÄ?nà sÃtÄ? na územà mÄ?sta PlznÄ? v návaznosti na zprovoznÄ?nà dálnice D5“
Zadavatel – Å?editelstvà silnic a dálnic Ä?R, správa PlzeÅ?
Zpracovatelé – SUDOP Praha a.s., DHV Ä?R, spol.s r.o.
TermÃn zpracovánà aktualizace – 15.4.2005
KONTEXT VÃ?POÄ?TU VÃ?VOJE INTENZITY DOPRAVY:
Výše zmÃnÄ?ná studie sleduje rozvoj silniÄ?nà dopravy na celém územà mÄ?sta PlznÄ?, na vÅ¡ech významných sbÄ?rných a obslužných komunikacÃch. Ä?asový horizont sleduje obdobà let 2006 – 2030. Rok 2006 odpovÃdá souÄ?asnému stavu, rok 2030 pÅ?edstavuje obdobÃ, kdy bude v Plzni vybudována kompletnà silniÄ?nà sÃÅ¥ podle územnÃho plánu. Mezi rokem 2006 až 2030 je vývoj dopravnÃho zatÞenà sledován ve variantách, které reprezentujà různou Ä?asovou posloupnost dokonÄ?enà jednotlivých plánovaných dopravnÃch staveb (napÅ?. zda bude dÅ?Ãve postaven MÄ?stský okruh nebo tzv. Severojižnà průtah mÄ?stem apod.).
POZN�MKY K N�SLEDUJ�C�M GRAFŮM:
Grafy vycházejà z kartogramů a tabulek v pÅ?Ãloze studie (viz pÅ?Ãloha tohoto výtahu). Pro lepÅ¡Ã srovnánà jsou zachyceny vývoje intenzit podle vÅ¡ech Ä?tyÅ? základnÃch scénáÅ?ů výstavby silniÄ?nà sÃtÄ?.
Pozn. ke grafu 1: Studie uvažuje otevÅ?enà tohoto profilu v obdobà 2010-15, souÄ?asnou intenzitu obsluhy Fakultnà nemocnice nezahrnuje (z tohoto důvodu je poÄ?áteÄ?nà hodnota nulová)
Pozn. ke grafu 2: Studie uvažuje otevÅ?enà novostavby obchvatu v obdobà 2010-15 (z tohoto důvodu je poÄ?áteÄ?nà hodnota intenzity nulová)
PÅ?edvedené grafy vÄ?rnÄ? reprezentujà rozptyl maximálnÃch a minimálnÃch hodnot intenzity dopravy na vybraných profilech, které výpoÄ?ty studie v obdobà 2006 – 2030 pÅ?edpovÃdajÃ.
SouhrnnÄ? lze Å?Ãci, že v obou profilech se v letech 2015-30 dopravnà intenzita ustálà na poÄ?tu vozidel v rozmezà 10 až 15 tisÃc vozidel za 24 hodin obousmÄ?rnÄ?. Pokud se vÅ¡ak nepodaÅ?à zároveÅ? zprovoznit i nové silnice ve smÄ?ru sever – jih (MÄ?stský okruh nebo Severojižnà průtah), intenzita se po tu dobu může navýšit až na 25 tisÃc vozidel za 24 hodin (viz graf 2 – rok 2015, zejména scénáÅ? 1).
Pro podrobnÄ?jÅ¡Ã data odkazuji na studii „Návrh postupu rozvoje silniÄ?nà sÃtÄ? na územà mÄ?sta PlznÄ? v návaznosti na zprovoznÄ?nà dálnice D5“, z nÞ byla Ä?erpána data. Kopie studie jsou k dispozici na Å?editelstvà silnic a dálnic, správa PlzeÅ? a na dotÄ?ených orgánech mÄ?sta PlznÄ? (Ã?KR MP, SVS MP).
Zpracoval
Ing. JiÅ?Ã Kohout
SpoleÄ?nost pro veÅ?ejnou dopravu
mail.: kohout@spvd.cz
tel.: 604 404 695