OÄ?ekávaný vývoj intenzity dopravy na silniÄ?ním úseku

Autor: Jiří Kohout <(at)>, Téma: Dokumenty k tématu, Vydáno dne: 18. 02. 2006

Výše zmínÄ?ná studie sleduje rozvoj silniÄ?ní dopravy na celém území mÄ?sta PlznÄ?, na vÅ¡ech významných sbÄ?rných a obslužných komunikacích.

ZDROJ:
Studie „návrh postupu rozvoje silniÄ?ní sítÄ? na území mÄ?sta PlznÄ? v návaznosti na zprovoznÄ?ní dálnice D5“
Zadavatel – Å?editelství silnic a dálnic Ä?R, správa PlzeÅ?
Zpracovatelé – SUDOP Praha a.s., DHV Ä?R, spol.s r.o.
Termín zpracování aktualizace – 15.4.2005

KONTEXT VÃ?POÄ?TU VÃ?VOJE INTENZITY DOPRAVY:
Výše zmínÄ?ná studie sleduje rozvoj silniÄ?ní dopravy na celém území mÄ?sta PlznÄ?, na vÅ¡ech významných sbÄ?rných a obslužných komunikacích. Ä?asový horizont sleduje období let 2006 – 2030. Rok 2006 odpovídá souÄ?asnému stavu, rok 2030 pÅ?edstavuje období, kdy bude v Plzni vybudována kompletní silniÄ?ní síť podle územního plánu. Mezi rokem 2006 až 2030 je vývoj dopravního zatížení sledován ve variantách, které reprezentují různou Ä?asovou posloupnost dokonÄ?ení jednotlivých plánovaných dopravních staveb (napÅ?. zda bude dÅ?íve postaven MÄ?stský okruh nebo tzv. Severojižní průtah mÄ?stem apod.).

POZNÃ?MKY K NÃ?SLEDUJÃ?CÃ?M GRAFÅ®M:
Grafy vycházejí z kartogramů a tabulek v pÅ?íloze studie (viz pÅ?íloha tohoto výtahu). Pro lepší srovnání jsou zachyceny vývoje intenzit podle vÅ¡ech Ä?tyÅ? základních scénáÅ?ů výstavby silniÄ?ní sítÄ?.
 image002.gif
Pozn. ke grafu 1: Studie uvažuje otevÅ?ení tohoto profilu v období 2010-15, souÄ?asnou intenzitu obsluhy Fakultní nemocnice nezahrnuje (z tohoto důvodu je poÄ?áteÄ?ní hodnota nulová)
image004.gif

Pozn. ke grafu 2: Studie uvažuje otevÅ?ení novostavby obchvatu v období 2010-15 (z tohoto důvodu je poÄ?áteÄ?ní hodnota intenzity nulová)
PÅ?edvedené grafy vÄ?rnÄ? reprezentují rozptyl maximálních a minimálních hodnot intenzity dopravy na vybraných profilech, které výpoÄ?ty studie v období 2006 – 2030 pÅ?edpovídají.

SouhrnnÄ? lze Å?íci, že v obou profilech se v letech 2015-30 dopravní intenzita ustálí na poÄ?tu vozidel v rozmezí 10 až 15 tisíc vozidel za 24 hodin obousmÄ?rnÄ?. Pokud se vÅ¡ak nepodaÅ?í zároveÅ? zprovoznit i nové silnice ve smÄ?ru sever – jih (MÄ?stský okruh nebo Severojižní průtah), intenzita se po tu dobu může navýšit až na 25 tisíc vozidel za 24 hodin (viz graf 2 – rok 2015, zejména scénáÅ? 1).

Pro podrobnÄ?jší data odkazuji na studii „Návrh postupu rozvoje silniÄ?ní sítÄ? na území mÄ?sta PlznÄ? v návaznosti na zprovoznÄ?ní dálnice D5“, z níž byla Ä?erpána data. Kopie studie jsou k dispozici na Å?editelství silnic a dálnic, správa PlzeÅ? a na dotÄ?ených orgánech mÄ?sta PlznÄ? (Ã?KR MP, SVS MP).

Zpracoval
Ing. JiÅ?í Kohout
SpoleÄ?nost pro veÅ?ejnou dopravu
mail.: kohout@spvd.cz
tel.:  604 404 695